2014. nov 27.

Vállalkozás indítása 2. rész

írta: Cégvezetés
Vállalkozás indítása 2. rész

Ahogy szedtem össze a gondolataimat a vállalkozás beindításával kapcsolatosan csak úgy tódultak a praktikák, amiket gondoltam érdemes megosztani veletek. Talán tudok segíteni vele még akkor is, ha nem most indítod a vállalkozás, hanem már gyakorló cégvezető vagy. Lehet, hogy most felhördülsz, hogy öreg motoros vagy a vállalkozók között és nehogy már a te feladatod legyen ez a sok apróság. Egy kezdő vállalkozás esetében általában ez elkerülhetetlen, hogy a cégvezető intézze ezeket a dolgokat. De remélhetőleg a már nem kezdő vezetők is találnak majd maguknak olyan dolgot, amivel jó, ha tisztába vannak, a munkát elvégezni más is elvégezheti :) 

  •   A cégadatokat is sokszor fejből kell megadnod. Ha felírod egy cetlire, füzetbe vagy akár a telefonodba- a lényeg, hogy mindig nálad legyen-, akkor gyorsan túljutsz majd a fejvakargatásokon, na meg a holnap visszajövök vele mondatokon. Mit érdemes felírni? Adószám, cégjegyzékszám, bankszámlaszám ezek mindig legyenek nálad.
  •   Sokan heteket azzal töltenek el, hogy pontosan meghatározzák a vállalkozásuk fő tevékenységi körét. Aztán nem is értik, hogy az ügyvéd ezen felül miért vesz bele még jó pár plusz tevékenységeket. A régi szép időkben pedig sokan vallották azt a nézetet, hogy mindnet felvettek a tevékenységi körökbe, hátha jó lesz valamire. Nem kell izgulni. Amennyiben időközben mással szeretnél foglalkozni, akkor mielőtt kiállítod az első számlát az új tevékenységi körrel kapcsolatosan, akkor kell a könyvelődön keresztül bejelenteni a NAV felé.
  •   Amikor elindítasz egy vállalkozást, ne akarj már az első napon nagyvállalat lenni. Azaz nem kell – persze csak ha nem elengedhetetlen- összevásárolnod a következőket: fax, nyomtató, irodaszerek garmada, vállalatirányítási rendszer. A fax kivételével előbb utóbb mindenre szükséged lesz (Senki nem használ ma már faxot.). De majd csak akkor vásárolj, ha már tényleg szükséged van rá. Remélhetőleg, így akkor már valóban azt veszed meg, amire szükséged lesz. Rá fogsz jönni, hogy egy sima kis nyomtató helyet már multifunkcionális készülék kell, és többet fogod használni a scanner funkciót, mint a fénymásolás vagy nyomtatás.
  • 71-ojr+4kFL._SL1500_.jpg
  • Forrás: www.amazon.com
  •   Jó, ha elkészíted te magad a pénzkezelési szabályzatot. Ezt ugyan a könyvelők magukra szokták vállalni, vannak akik, igaz csak külön kérésre. Viszont ez is az első dolgok között van, amit a törvény kér tőled. Bírsággal ösztönöznek a meglétére. Ne ijedj meg! Csak írd le a pénz útját a cégedben, ki utalványozhat, ki kezelheti a kasszát, ki viheti a bankba a pénzt stb. Ez nem csak a hatóságnak hasznos, hanem neked is. Ez alapján tudod meghatározni a feladatköröket és meg tudod tervezni az ellenőrzési pontokat is. Mert kinek is a felelőssége, ha hiány van a kasszába? Nem az enyém, fog hangzani több felöl is. Nem csak én kezelem egy személyben a pénzt. Ilyen védekezések lesznek az alkalmazottak részéről. Valószínű erről még majd írok egy külön bejegyzésben, hogy lássuk, miként lehet ezt kis elővigyázatossággal megoldani.

 

Szeretnék mindenkit arra kérni, hogy kérdéseivel, hozzászólásaival gazdagítsa az 5 perc Cégvezetés blogot. Amennyiben gyakrabban szeretnél olvasni a témában, akkor pedig gyere és tarts velem a Facebookon is.

Szólj hozzá

vállalkozás cégvezetés vállalkozás indítása