2014. nov 29.

A kereskedelemhez mindenki ért

írta: Cégvezetés
A kereskedelemhez mindenki ért

Igen, jól olvastad a kereskedelemhez mindenki ért.  Mielőtt vitába szálnál velem, hidd el ez nem az én véleményem. Mint legutóbb írtam az üzleti élet igencsak megváltozott az elmúlt években. Nevezzük is el azt a korszakot a boldog tudatlanság éveinek. A jelenlegi korszak pedig legyen a tanulható kereskedelemé. Mindjárt ki is fejtem mire gondolok, persze csak is a saját tapasztalataimra alapozva.

Soha nem gondoltam volna, hogy kereskedelemmel fogok valaha is foglalkozni. Egyetem után azonban rögtön egy hipermarketnél kezdtem el dolgozni. Fogalmam sem volt mi a kereskedelem. De a munkát nagyon élvezetem. Adtam, vettem, tárgyaltam, rendeltem, beáraztam, kihelyeztem. Aztán már a központi beszerzés munkáját is segítettem. Az eredmények meg csak úgy jöttek. Persze sok munka és tanulás volt a háttérbe, na meg valószínű a vér nem vált vízzé.

Aztán teltek az évek és a kereskedelem mellé jött több, érdekesnél érdekesebb terület: ügyvitel, humán, marketing. Ez idő tájt egyre gyakrabban hallottam, hogy kereskedni mindenki tud. Na, meg azt is, hogy mindegy mit adsz el, egy jó kereskedő mindent el tud adni. Ezeket el is hittem akkoriban, így gyorsan elvégeztem egy pénzügyi számviteli főiskolát, hogy biztos munkám legyen és ne cseréljenek le olyan könnyedén, hiszen kereskedni mindenki tud, főleg ha férfi.

A munkaköreimben azonban nagy változás nem következett be a mai napig. Elsősorban mindig kereskedek, és csak amellett foglalkozok pénzüggyel, marketinggel, humánnal. Azóta már rájöttem, hogy sehol sincsenek azok, akik azt vallották kereskedni mindenki tud. És most értünk el a tanulható kereskedelem idejéhez.

Ma már tanulni kell a kereskedelmet. Az mindegy, hogy iskolapadban vagy a terepen, de tanulni kell. Tanulni kell, mert annyi mindenben kell jónak lenned, hogy zsigerből minden nem mehet. Tudnod kell tárgyalnod, írásban kommunikálnod a vevőkkel, terveket készíteni, eredményeket prognosztizálni, új terméket fejleszteni, árkalkulációt készíteni és millió egy kis dologban kell toppon lenned.

Egyszer megkérdezték tőlem, hogy miért vagyok kereskedő? Azt mondták, hogy a kereskedő mindig csak átvágja a másikat: drágán ad el és olcsón vásárol. Erre elmeséltem, hogy nekem mit jelent a kereskedelem. Akkor jó egy üzlet, ha mindkét fél elégedet, ha mindketten kaptak valamit, ami neki fontos volt. Hiszek a win-win állapotban.

Kép forrás: www.origo.hu  

origo.hu.jpg

Szólj hozzá

üzlet kereskedelem